prva stranica arrow vijesti arrow Bosna i Hercegovina arrow Slovenski gradbeniki nezaželeni v BiH?
Utorak, 17 Juli 2018
 
 
GLAVNI MENI
prva stranica
uvodnik
vijesti
blogosfera
časopis bošnjak
podalpski selam
linkovi
forum
traži
PRIJAVA





Zaboravili ste lozinku?
Još niste član? Učlanite se ovdje
PJESMA TJEDNA
pošaljite vaš prijedlog
 Dino Merlin: 
Love In Rewind
Slovenski gradbeniki nezaželeni v BiH? PDF Ispiši E-mail
(1 glas)
Administrator   
Utorak, 21 Decembar 2010
ImageNa udaru bosanskohercegovske javnosti se je znašla družba SCT, o kateri se trdi, da je v katastrofalnem finančnem položaju in da zaradi tega ne bo mogla izpolniti dveh velikih pogodb – dokončanja gradnje prvega odseka sarajevske obvoznice in največjega objekta na koridorju V-C, tri kilometre dolgega predora Vijenac na odseku Sarajevo–Zenica. S pospešeno gradnjo avtocest in hitrih cest se Bosna in Hercegovina poskuša čim prej rešiti gospodarske krize. Prihodnje leto bodo v Federaciji BiH odprli osem gradbišč, v glavnem na koridorju V-C, v prihodnjih treh letih pa bodo v gradnjo cest vložili približno 600 milijonov evrov.

V Republiki srbski imata prednost dokončanje del na avtocesti Banjaluka–Bosanska Gradiška in začetek gradnje avtoceste Banjaluka–Doboj. Dela na avtocesti proti Doboju, vredna 300 milijonov evrov, je dobila mariborska družba CPM, in to pod pogojem, da zagotovi potrebne bančne garancije. Ker mariborsko podjetje celotne bančne garancije ni dostavilo v dogovorjenem roku, se lahko zgodi, da bo vlada Republike srbske to pogodbo razveljavila. Če sodimo po pisanju tukajšnjih medijev, je zaradi »ugleda« SCT in MCP malo verjetno, da bi lahko posle v BiH, za katere so že zagotovljena sredstva, dobilo kakšno drugo slovensko gradbeno podjetje.

V zadnjem času se je veliko govorilo o tem, da SCT zaradi pomanjkanja denarja ne more dokončati preostalih 25 odstotkov del na sarajevski obvoznici, rok pa je potekel že pred dvema mesecema. Poleg tega slovenski gradbeniki še vedno niso začeli prebijati predora Vijenac, čeprav je začel rok za začetek gradnje teči že na začetku avgusta. Poleg tega sarajevski Dnevni avaz , ki največ piše o površnem delu slovenskih gradbenikov v BiH, trdi, da SCT dolguje devet milijonov mark domačim kooperantom za že opravljena dela. Družba SCT je odpustila skoraj vse delavce v BiH in ima trenutno le še dva zaposlena, piše Dnevni avaz in trdi, da je bila s tem, ko so dva tako velika projekta zaupali Slovencem, državi prizadejana velikanska škoda.

Vlada Republike srbske je tik pred splošnimi volitvami 3. oktobra z mariborsko družbo CPM sklenila pogodbo o koncesiji za gradnjo strateške avtoceste Banjaluka–Doboj, s katero bi se bistveno skrajšala pot od Sarajeva do Zagreba in Ljubljane. Pogodba je bila sklenjena pod pogojem, da mariborska družba takoj po volitvah predloži bančno garancijo, kar pa se vse do zdaj ni zgodilo. Mediji, ki niso pod nadzorom vladajoče SNSD, so že ob sklenitvi pogodbe opozarjali, da gre za predvolilni marketing in da z gradnjo ne bo nič, saj je zaradi netransparentne ponudbe propadla tudi prejšnja pogodba vlade Republike srbske z avstrijskim Strabagom. Poleg tega so mediji vodstvo srbske entitete opozarjali, da ima podjetje CPM (tako kot SCT) resne finančne probleme in da celo delavcem v Sloveniji ni sposobno redno izplačevati plač.
Ljubljančan, ki dela v BiH in dobro pozna razmere v tukajšnjem gospodarstvu, meni, da je velika napaka, da slovenska podjetja na razpisih za gradnjo avtocest v BiH nastopajo posamično, saj bi bilo zanje veliko bolje, da bi med seboj in skupaj s podjetji iz BiH ustanovila konzorcij in se tako udeleževala razpisov. Pri vsem tem pa se v prihodnje obetajo še večji posli, in to ne samo pri gradnji cest, temveč – in to v veliko večji razsežnosti – pri gradnji energetskih objektov.

(vir: delo.si)


Budi prvi koji komentira članak

Komentiranje je omogućeno samo registriranim korisnicima.
Molimo vas da se registrirate ili, ako ste već registrirani, da se prijavite.

 
< Prošli   Sljedeći >